Vastuullisuus

Kestävä arvo yhteiskunnalle

Elisan taloudelliset vaikutukset suomalaiseen yhteiskuntaan ovat merkittäviä. Edulliset viestintäpalvelut ja verkon laatu ovat merkittävässä asemassa Suomen kilpailukyvyn kannalta. Rakennamme ja ylläpidämme kattavaa viestintäverkkoa ja investoimme siihen vuosittain lähes 200 miljoonaa euroa. Olemme myös merkittävä työllistäjä, suurimpia yhteisöveron maksajia Suomessa ja hyvä osingonmaksaja omistajillemme.

Tarjoamme palveluitamme valtakunnallisesti koko maahan. Olemme mukana lähes jokaisen ihmisen arjessa Suomen lisäksi myös Virossa. Ympäristövastuussa olemme keskittyneet jo pitkään ilmastoystävällisyyteen ja kehitämme jatkuvasti uusia, vähähiilisiä palveluita asiakkaillemme.

Keskitymme sponsorointi- ja tukiyhteistyössämme tarkkaan harkittuihin kohteisiin, joiden kanssa teemme pitkäaikaista yhteistyötä. Yhteistyökumppanimme linkittyvät luontevasti toimintaamme, sillä ne puhuttelevat laajoja kohderyhmiä, ovat vastuullisia ja vastaavat arvojamme. Lisätietoja yritysvastuun sivuilla.

Elisa on arvonlisältään Suomen 9. merkittävin yhtiö Etlan 25.3.2015 julkaistun ’Suuret yritykset pienessä kansantaloudessa’ -tutkimuksen mukaan. Suomen suurimpien yritysten toiminta heijastuu koko Suomen valtiontalouden kehitykseen. Tutustu Etlan tutkimukseen tutkimuslaitoksen sivuilla.