Elisa Oyj

Kehittyvä henkilöstö

Elisa-konserni työllistää noin 4 100 ammattilaista Suomessa ja kansainvälisesti. Selkeät tavoitteet, modernit työvälineet ja joustavat mahdollisuudet työntekoon lisäävät mielekkyyttä ja tuottavuutta. Ne myös säästävät aikaa, rahaa ja ympäristöä. Huolehdimme henkilöstömme hyvinvoinnista kuten vastuullisen edelläkävijäyrityksen kuuluukin. Jatkuvasti uudistuvan organisaatiomme henkilöstötyytyväisyys on huipputasoa.

Etsimme rohkeasti uusia toimintamalleja ja haastamme uskomuksia. Muutos on meillä jokapäiväistä – se on uudistumista, josta olemme ylpeitä.

Toimialan ja työskentelykulttuurin murros

Elisan toimiala on jatkuvassa muutoksessa. Digitalisoituminen vaikuttaa työmme sisältöön, tapaamme tehdä töitä, työvälineisiin ja -ympäristöön sekä johtamiseen. Työelämän taitovaatimuksina tämä edellyttää jatkuvaa kehittymistä, omasta työhyvinvoinnista huolehtimista, luottamusta ja avointa vuorovaikutusta. Johtamiselta muutos vaatii selkeitä tavoitteita. Uudenlainen työn tekemisen tapa mahdollistaa myös työn ja vapaa-ajan joustavan yhteensovittamisen.

Olemme edelläkävijöitä työskentelykulttuurin muutoksessa ja joustavan työn tekijöinä. Käytämme virtuaalityövälineitä monipuolisesti työskentelyn tukena. Monissa työtehtävissä voimme tehdä töitä missä vain ja hakea sisäisesti uusia tehtäviä paikkakunnasta riippumatta. Elisa Ideal Work tarkoittaa fiksuja työtapoja ja niitä tukevia työvälineitä ja tiloja. Elisa Ideal Work -konseptin mukaisia uudistushankkeita toteutettiin vuoden 2015 aikana Pasilan, Talin ja Tampereen toimitiloissa. Vuonna 2015 elisalaiset tekivät keskimäärin 75 (70) etäpäivää henkilöä kohti ja osallistuivat 211 024 (197 138) virtuaalineuvotteluun.

Myös kansainvälistyminen tuo uusia vaatimuksia osaamiseen ja toisaalta tarjoaa uudenlaisia uramahdollisuuksia. Elisalaisia työskenteli vuonna 2015 yhteensä 14 eri maassa.

Elisalaiset Suomessa ja Virossa 31.12.2015

Graafi: Henkilöstö